Platform voor de levensmiddelen-en drankenindustrie
Voor elke klant de juiste aanpak
Met dedicated software en hardware, in combinatie met de brainware van de eigen mensen wil Routeco ecosystemen bij klanten helpen opbouwen..

Voor elke klant de juiste aanpak

Elk bedrijf is anders. Wie zich rechtstreeks naar eindgebruikers wil richten met automatiserings- en digitaliseringsoplossingen, moet dan ook van goeden huize zijn om telkens de juiste technologie voor te stellen. Met zijn ervaring op het terrein en het sterke gamma van Rockwell Automation achter de hand, zet Routeco nu die stap. Een dedicated sales team zal met dedicated service, hardware en software bedrijven helpen om ecosystemen binnen hun productie op poten te zetten.

Routeco heeft sinds zijn oprichting hard gewerkt. In the field, met tal van projecten die bedrijven in staat stelden om stappen te zetten in productiviteit, kwaliteit, veiligheid en duurzaamheid op te drijven. Maar ook achter de schermen. “We hebben een structuur proberen neer te zetten om op verder te bouwen”, opent country director James Jonckers. “Met een sterk gamma. Rockwell Automation beschikt immers over het breedste gamma aan automatiseringscomponenten ter wereld. Met een sterk team dat kennis en ervaring bundelt. En nu recent ook met onze nieuwbouw in Turnhout die ons alle ruimte geeft om verder te groeien. Het is nu tijd voor de volgende stap.”

Digitaliseren is heus geen voorrecht voor multinationals. Routeco kijkt hoe het daar een verantwoorde ROI aan kan koppelen voor zijn klanten.

Rechtstreeks eindgebruikers benaderen

Het succes van de sterke tandem Routeco en Rockwell Automation is dat ze door de breedte van het gamma voor elke toepassing een passende oplossing in huis hebben. Een troef die ze in de verf willen zetten op de komende editie van ABISS waar ze zij aan zij zullen staan. En een troef die ze nu ook rechtstreeks bij eindgebruikers willen uitspelen met een specifieke benadering en aanpak. “Eerst en vooral, hiermee willen we de integratoren met wie we nauw samenwerken, niet buitenspel zetten. Integendeel. Maar we zien dat er problematieken zijn waar eindgebruikers geïntegreerde oplossingen voor nodig hebben. Denk bijvoorbeeld aan cybersecurity of aan onderhoudsprocessen, die eigenlijk de volledige productie beslaan. Met dedicated software en hardware, in combinatie met de brainware van onze eigen mensen willen we die ecosystemen bij klanten helpen opbouwen.”

Verantwoorde ROI voor innovaties

Routeco heeft daarvoor een dedicated sales team opgezet binnen de eigen rangen. “Wie de volgende stappen in automatisering van zijn productielijn wil zetten, heeft nood aan een duidelijke architectuur in dit digitale tijdperk. Een ecosysteem dat data tot de juiste punten kan laten stromen. Het team zal samen met eindgebruikers kijken welke pijnpunten er zijn en hoe het die kan oplossen met aangepaste service, producten en oplossingen. Dan is het aan de integrator om het te bouwen. 

Hun rol is dus zeker nog niet uitgespeeld”, verduidelijkt sales manager Johny Vangeel. Dat het moment rijp is om de volgende stappen in automatisering te zetten, is niet alleen Routeco van overtuigt. “We zien dat ook Agoria erop hamert bij zijn leden dat investeringen nodig zijn om hun concurrentiepositie te handhaven. Digitaliseren is heus geen voorrecht voor multinationals. Deze oplossingen liggen ook binnen hand­bereik van kmo’s die bereid zijn om te innoveren. Wij willen met hen kijken hoe we daar een verantwoorde ROI aan kunnen koppelen.”

Fiix helpt bedrijven om al hun assets te beheren en in perfecte conditie te houden met behulp van artificiële intelligentie.

Raad en daad, hardware en software

Een mooi voorbeeld daarvan is de Fiix CMMS software die onderhoudsprocessen kan stroomlijnen. “Uptime is alles. Excel-lijsten alleen volstaan niet om alle waarschuwingen die de productieapparatuur uitzendt tijdig en juist te interpreteren. Wie stappen wil zetten van reactief naar predictief onderhoud, kan niet om software heen.” Fiix helpt bedrijven daarom om al hun assets te beheren en in perfecte conditie te houden met behulp van artificiële intelligentie. “Maar dat is slechts één aspect. We kunnen klanten ook helpen om de energiekost per product te berekenen en duurzamer te worden. Of hoe ze cyberveilig met IoT-toepassingen kunnen omgaan. Of … We vertrekken altijd vanuit waar de klant nu precies nood aan heeft  en staan hem bij met raad en daad en met hard- en software”, besluit Vangeel.     

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details