- Nachrichten
- Lösungen
- Technologie
- Lebensmittelsicherheit
- Nachhaltigkeit
- Ausbildung
- Gesetzgebung
- Veranstaltungen
Maar dankzij Klaratex hoeft u zich alvast geen zorgen meer te maken over uw werkkledij. De industriële wasserij in Wevelgem zorgt niet alleen voor een onberispelijk en hygiënisch resultaat, maar neemt ook de logistiek volledig voor zijn rekening, zelfs tot in het kastje van uw medewerkers.
Text Valérie Couplez | Bild Klaratex
Dat België een florissante voedingsindustrie kent, dankt het aan het oog voor kwaliteit en smaak van zijn bedrijven. “Dat is ook waar zij zich op willen toeleggen: hun product. Maar door de strenge reglementeringen rond voedselveiligheid komen er heel wat extra administratie, richtlijnen, kwaliteitscontrole … bij kijken. Klaratex wil hen hierin ondersteunen door alle zorgen rond propere werkkledij voor hun medewerkers over te nemen. Wassen, strijken, herstellen, vervangen, stockbeheer … we kunnen het allemaal en we doen het met veel minder water, gemiddeld 37 l minder per kg linnen. In samenspraak met de klant werken wij een concept op maat uit dat aansluit bij hun wensen”, vertelt zaakvoerder Karel Dermaux.
En dat kan ver gaan. Klaratex kan bijvoorbeeld ook de kledij leveren of zelfs de kasten waar de medewerkers hun kledij in achterlaten. Dermaux: “Door onze uitgekiende logistieke organisatie kunnen we de proper gewassen kledij zelfs tot in het juiste kastje brengen. Dat geeft de medewerkers die zich hiermee bezighouden tijd om belangrijkere taken op te nemen. Bovendien kunnen we dat door onze expertise en ervaring een stuk efficiënter. De basis wordt gelegd door het barcodelabel waarmee we het kledingstuk kunnen linken aan de juiste medewerker en kunnen volgen doorheen het volledig interne proces bij ons. In de volgende fase willen we dat met een chip doen om de gegevens nog sneller te verwerken.”
Dat soort totaalconcepten wordt enorm geapprecieerd door voedingsbedrijven. Maar wat Klaratex vooral tot een graag geziene partner maakt van voedingsbedrijven dat is de service waar het team garant voor staat. “We proberen echt mee te denken met de klant”, stipt Dermaux aan. “Hoe vroeger we in dat proces betrokken worden, hoe liever. Zo zitten we graag mee aan de tekentafel om de meest optimale flow te helpen uittekenen van de kleedkamers naar de productieruimtes. Maar service zit bijvoorbeeld ook in de voorraad kledij die we op stock houden, zodat een nieuwe medewerker meteen juist gekleed is. En met een actieradius van ongeveer 100 km verzekeren we ons dat we altijd binnen het uur bij onze klant kunnen zijn in geval van nood.”