Platform for the food and beverage industry
Markem-Imaje neemt Blue Bite over

Markem-Imaje neemt Blue Bite over

Markem-Imaje, een dochteronderneming van Dover Corporation, kondigde 28 juni de overname aan van Blue Bite LLC (“Blue Bite”), een toonaangevende leverancier van innovatieve workflow softwareoplossingen voor brand owners en product marketeers.

Blue Bite werd opgericht in 2007 en heeft zijn hoofdkantoor in New York City. Blue Bite ontwikkelt robuuste, gebruiksvriendelijke softwaretools voor consumentenbetrokkenheid waarmee merken via mobiele telefoons digitale ervaringen op maat van de consument kunnen creëren.  Met 26 werknemers heeft het bedrijf een snelle groei doorgemaakt met meerdere toonaangevende wereldwijde fast moving consumer goods (“FMCG”) merken, die gebruik maken van Blue Bite’s innovatieve oplossingen. Wereldwijde merken vertrouwen op Blue Bite om gemakkelijk met hun klanten te communiceren, waardoor ze inzicht krijgen in de aankoop van consumenten en snel productloyaliteit kunnen opbouwen. Blue Bite’s tools gebruiken product- en consumenteninformatie om productauthenticatie, traceerbaarheid, brand storytelling en andere functionaliteiten met toegevoegde waarde te bieden die uiteindelijk de verkoop stimuleren, marketeers voorzien van waardevolle consumenteninformatie en -connectie, en consumenten een handigere en veiligere ervaring bieden.

De vraag naar digitale consumentenbetrokkenheid wordt steeds belangrijker voor fabrikanten van consumentenproducten, aangezien zij veel voordelen zien in de interactie met, en de directe verkoop aan, hun klanten online. De overname van Blue Bite versterkt de positie van Markem-Imaje in softwareoplossingen voor het brede spectrum van behoeften van FMCG-, farmaceutische en industriële fabrikanten, waaronder productidentificatie, traceerbaarheid, merkbescherming en consumentenbetrokkenheid.

“Het uitbreiden van ons portfolio van softwareoplossingen om tegemoet te komen aan de groeiende en meer geavanceerde behoeften van onze klanten rond productidentificatie, -traceerbaarheid en -authenticatie is een strategische topprioriteit voor Markem-Imaje”, zegt Vincent Vanderpoel, CEO van Markem-Imaje. “We zijn verheugd om Blue Bite te integreren in ons portfolio van Markem-Imaje en Systech software-oplossingen en onze wereldwijde klanten de nodige tools te bieden om efficiëntie, compliance, merkloyaliteit en toenemende verkoop te stimuleren. Daarnaast zien we een opwindende kans om Blue Bite-oplossingen aan te passen aan industriële toepassingen en zijn we van plan om met andere ondernemingen van Dover samen te werken aan dit initiatief.”

"*" indicates required fields

Send us a message

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?