De groep kondigt een investeringsplan aan van 22 miljoen euro. Op de planning: een nieuw slachthuis, een uitbreiding van de fruitsapproductie en de modernisering van de productiesite voor ganzenlever.
Upignac Group is actief in 4 domeinen: de productie van foie gras (Upignac), natuurlijke fruitsappen (Jus d’Upigny), scharrelkippen (Ardenne Volaille) en tot slot de rechtstreekse verkoop van lokale producten op de boerderij onder de naam la Table d’Upignac. In 2015 draaide de groep 11 miljoen euro omzet en had ze 40 personen in dienst. Vandaag heeft de groep een omzet van 48 miljoen euro en stelt ze 180 mensen tewerk. “Het bedrijf is in volle groei en heeft de coronacrisis gelukkig doorstaan”, vertelt CEO Michel Petit.
Het bedrijf voorziet nu 22 miljoen euro voor een driejarig investeringsplan, dat vorig jaar van start ging. “Het plan heeft betrekking op al onze activiteiten”, gaat de CEO verder. De grootste hap uit het budget, namelijk 16 miljoen euro, gaat naar de bouw van een nieuw slachthuis voor Ardenne Volaille.
“De aanvraag voor de bouwvergunning is ingediend. Met het nieuwe slachthuis trekken we de capaciteit op van het verwerken van 50.000 kippen per week naar 150.000. De tweede grootste investering, zo’n 3 miljoen euro, gaat naar de uitbreiding van Jus d’Upigny”, aldus Michel Petit.
Upignac Group begon initieel met de productie van ganzenlever. Die productiesite kreeg vorig jaar al een upgrade via de modernisering van haar productielijnen. Ook het orderpicken gebeurt voortaan via robots. Fevia kreeg onlangs een rondleiding van Youri Charlier, kwaliteitsverantwoordelijke bij Upignac.
En tot slot wordt de boerderij, waar ze haar jaarlijkse kerstmarkt organiseert onder de noemer Table d’Upignac, een vaste, commerciële waarde in haar activiteiten.